28 Şubat 2010 Pazar

Hz.Muhammed’in Beşeri Yönü

Hz.Muhammed’in Beşeri Yönü

   Allah(cc) ,peygamberini insanlar arasından seçmiş ve buyruklarını onlar vasıtasıyla insanlara iletmiştir.Dolayısıyla bütün peygamberler Allah’ın emirlerini insanoğluna ulaştırmakla görevli seçkin birer beşerdirler.Bütün beşeri özelliklere sahip Hz.Muhammed(sav)de Allah’ın insanlara indirdiği son ilahi kitap olan Kur’an-ı Kerim’i insanlara tebliğ eden ve dinin kendisiyle tamamlandığını son peygamber (hatemü’l enbiya) dir.O halde insanları doğruya ve iyiliğe çağıran,pek çok öğüt ve emirlerle dolu olan bu son ilahi mesajı insanlara ulaştıran Hz.Muhammed’in Müslümanlar için taşıdığı önem ve anlamın iyi bilinmesi gerekir.
     Hz.Peygamberin insani yönlerini vurgulayan pek çok ayet vardır.Kur’an’da;     
onun üzülmesi veya sevinmesi,acele etmesi ya da sabretmesi,hata etmesi veya isabet insani niteliklerine işaret eden pek çok ayet mevcuttur.Örneğin,
bir ayet mealinde şöyle buyrulmuştur; ‘’De ki:Ben(Allah’ın) elçilerin(in) ilki değilim ve(onların tümü gibi) ben de bana ve size ne olacağını bilemem,sadece bana vahyolunana uyuyorum çünkü ben sadece açık bir uyarıcım.’’

0 yorum: